رویدادپروژه هاکارگاه اختتامیۀ هفت اثر، هفت هنرمند با حضور نازیلا پاکیاری برگزار شد.

۱۴۰۲-۰۶-۲۷ ۱۴:۰۶0
https://baharidea.com/wp-content/uploads/2023/09/IMG_20230919_124838_205.jpg

کارگاه آخر از پروژه‌ی هفت اثر، هفت هنرمند در تاریخ ۲۲ شهریور۱۴۰۲، با آموزش تکنیک‌های خلاقانه‌ی چاپ و تصویر سازی، در محوریت ایده ها، برگزار شد.

و سرانجام پایانی برای آغازی دیگر

کارگاه اختتامیه ی پروژه هفت اثر، هفت هنرمند با مدیریت و تسهیلگری خانم نازیلا پاکیاری در امتداد کارگاه پرفورمنس آهنگ بدن برگزار شد.

هنرجویان که با کوله‌باری از تجربیات جذاب و با ذهنی باز به کارگاه آهنگ بدن آمده بودند پس از خلق سرزمین افسانه‌ای ذهنی خود در کارگاه قبلی، در کارگاه «من و خیال»  به دنبال کشف و خلق تصاویری بودند که خود درونی‌شان را بیابند و واژه‌های تصویری مختص خودشان را برای این سرزمین خیالی بسازند که مسیر آنها را در رسیدن به شاعرانگی هموار می‌کند.

عبور از بدن و درک ضرباهنگ آن، انگار باعث شده بود تمام آنچه در این کارگاه‌ها به جانشان نشسته بود ، در پرده‌ی آخر با تلفیق تکنیک و تخیل به فوران در آمده، آزاد و رها متبلور شود.


کارگاه آخر از پروژه‌ی هفت اثر، هفت هنرمند در تاریخ ۲۲ شهریور۱۴۰۲، با آموزش تکنیک‌های خلاقانه‌ی چاپ و تصویر سازی، در محوریت ایده ها، در آموزشگاه بهار ایده برگزار شد.
ایده ها و خلاقیت دو عامل مهم در خلق دنیای ذهن هستند. هر فرد  درون خودش دنیایی را خلق می کند که  بر اساس تجربیات، افکار و ایده هایش ساخته شده است.

خلاقیت، توانایی خلق چیزهای جدید و متفاوت است. هر کسی می تواند با استفاده از خلاقیت خود، ایده های نو و خلاقانه ای را برای خلق دنیای ذهن خود پیدا کند. این ایده ها ممکن است برای بقیه عجیب و غریب به نظر برسند، اما برای فرد خالقشان، دارای ارزش و معنا هستند.

هنرجویان کودک و نوجوان بهار ایده در این کارگاه پس از کشف ایده‌ها و آشنایی با تکنیک چاپ تینر، تصاویر خودشان را بر روی مقوا چاپ کردند و سپس با تکنیک‌های فتوکلاژ و کلاژ و رنگ، آنچه در ذهن پرورانده بودند را به تصویر خود اضافه کردند و دنیای ساخته‌ی ذهنشان را برای ما آشکار کردند.

آنها همچنین آموختند ارتباط بین ایده ها و خلاقیت، بسیار نزدیک است. همانطور که خلاقیت به فرد اجازه می دهد تا ایده های جدید را پیدا کند، ایده ها نیز می توانند خلاقیت فرد را تقویت کنند. یک ایده خلاقانه می تواند باعث شود که فرد بیشتر به خلاقیت خود اعتماد کند و به دنبال ایده های جدیدتر بگردد و سپس با استفاده از تکنیک های متفاوت، آنها را پیش چشم خود و بینندگان قرار دهد.

پروژۀ هنری هفت اثر، هفت هنرمند  که با مدیریت هنری و کیوریتوری نازیلا پاکیاری در تابستان ۱۴۰۲ در مدرسه هنر بهار ایده بزگار شد، در این مقطع ،به پایان بخش اول خود رسید. هنرجویان کودک و نوجوان حاضر در این پروژه، طی فراخوان اولیه از میان داوطلبان انتخاب شده و در هفت کارگاه بخش اصلی و تعدادی کارگاه تکمیلی در بخش جنبی با حضور هنرمندان و مدرسین متعدد شرکت کردند. آنها با  شرکت در این کارگاه ها با هنرمندان حرفه‌ای در رشته‌های هنری گوناگون و تکنیک های خلاق تولید اثر هنری، تقویت قوۀ خیال و شاعرانگی آشنا شده  و تجربیات گرانبهایی کسب کردند. هنرجویان جدا از آشنایی با هر هنرمند، سبک کاری و نقطه نظر او ، با شاعران پارسی گو و اشعار زیبای پارسی نیز آشنا شده و قدمی در جهت درک بهتر هویت ایرانی خود برداشتند. در بخش های بعدی پروژه که در پاییز امسال ادامه خواهد داشت، شاهد نمایشگاه آثار هنرجویان و کتاب هفت اثر هفت هنرمند خواهیم بود.

اسامی هنرجویان: تینا عباس زاده، دیبا امیرخسروی، آراد اسلامی، تارا دیبا، دیبا سپهری، پارسا پرهیزکار، هانا چیت‌ساز، رکسانا سهرابی‌منش، سپهر کمالی، فرگل ملایی، فرن ملایی ،سحر شناور و کیمیا فارغ‌بال

مدیر هنری و طراح: نازیلا پاکیاری

مدرسان و تسهیلگران: عطیه مرکزی، کمال طباطبایی، مهشید آسوده خواه، محبوبه یزدانی، میرم روشن‌فکر، حسن کمالی، بهاری فهرستی، شهروز پاکیاری، بهمن ناصری و نازیلا پاکیاری

 

تیم اجرایی  و روابط عمومی پروژه: بهار فهرستی، نگین الله‌قلی‌ئی

عکس و فیلم: رامبد رستگار

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

درباره‌ی ما
بهار ایده

اولین مرکزی که با تلفیق هنرهای دیداری شنیداری نمایشی و آشنایی با دانش و علوم جدید کودک را در امر پرورش استعدادهای یاری می‌دهد که هر کدام از این موارد خود دنیای جادویی برای بیان احساس و تفکر کودک.

لینک‌های سریع