رویدادکارگاه موزهکتاب موزه گردی بهار ایده رونمایی و منتشر شد.

۱۴۰۲-۱۱-۱۵ ۱۸:۱۱0
https://baharidea.com/wp-content/uploads/2024/03/جلد-سفرنامه-ها-افقی.jpg

سفرنامۀ من؛ کتاب موزه گردی کودک و نوجوان بهار ایده منتشر شد

در زمستان سال ۱۴۰۲ افتخار این را داشتیم تا اولین مجموعه‌کتاب های آموزش در بستر موزه‌ها را توسط گروه پژوهشی و آموزشی بهار ایده تألیف کرده و توسط نشر آوام‌سرا به انتشار برسانیم.
در تابستان گذشته گروه پژوهشی هنر بهار ایده، کارگاه من و موزه را برای گروهی از هنرجویان به صورت نظری و عملی طراحی و  برگزار کرد و  پس نقد و بررسی نتایج این کارگاه مجموعه دو جلدی کتاب کار موزه گردی با عنوان «سفرنامۀ من» برای دو گروه سنی کودک و نوجوان توسط خانم نازیلا پاکیاری با همکاری خانم مریم روشن‌فکر تالیف شد.
مقدمه کتاب را اینجا بخوانید
این کتاب ‌ها در نشستی که برای نمایش سفرنامۀ دست‌ساز هنرجویان شرکت‌کننده در کارگاه موزه‌گردی، در دی ماه ۱۴۰۲ برگزارشد، با حضور کارشناسان هنر و تسهیلگران و مربیان کودک و نوجوان معرفی و رونمایی شد.
ایده  اولیۀ شکل گیری، طراحی و تألیف کتاب‌های آموزش در بستر موزه‌های موسسه بهار ایده از سال ۱۳۹۵ توسط خانم پاکیاری شکل گرفت. پس از آن دوره های آموزش در بستر موزه از سال ۱۳۹۸ با شیوع کرونا و گسترش آموزش آنلاین ، در آموزشگاه بهار ایده به صورت دوره‌های مجازی راه اندازی شد . در تابستان ۱۴۰۱ یک کارگاه گسترده عملی و نظری با محوریت آشنایی نوجوانان با تاریخ معاصر ایران در بستر هنر و موزه‌گردی در مدرسه هنر بهار ایده برگزار شد که هستۀ انتشار این کتاب ها با رویکرد پروژه محور گردید.
 این پروژه پس از سال‌ها تحقیق و پژوهش و فعالیت عملی این مجموعه دربارۀ آموزش و پرورش نوین و خلاق کودک و نوجوان، در شرایطی به بار نشست که سازمان جهانی موزه‌ها، شعار سال ۲۰۲۴ را موزه، آموزش و پژوهش قرار داده است و چندین سال است که بر نقش آموزش در بستر موزه‌ها بر آیندۀ بشر، محیط زیست و رویکرد های نوین آموزشی تأکید دارد.
امید آن داریم که در کارگاه های سال آینده این کتاب‌ها در اختیار هنرجویان کودک و نوجوان قرار گرفته و گامی مؤثر در گسترش شیوه‌های نوین آموزش در بستر موزه‌ها باشد.
نازیلا پاکیاری- آموزش در بستر موزه

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

درباره‌ی ما
بهار ایده

اولین مرکزی که با تلفیق هنرهای دیداری شنیداری نمایشی و آشنایی با دانش و علوم جدید کودک را در امر پرورش استعدادهای یاری می‌دهد که هر کدام از این موارد خود دنیای جادویی برای بیان احساس و تفکر کودک.

لینک‌های سریع