رویدادپروژه هاکارگاه موزهسفرنامه‎ دست‌ساز موزه‌گردی نوجوانان بهار ایده رونمایی شد.

۱۴۰۲-۱۱-۱۱ ۱۴:۱۱0
https://baharidea.com/wp-content/uploads/2024/01/رویداد-کتاب-سفرنامه-نوجوان-بهار-ایده-6.jpg

کتاب سفرنامه دست‌ساز پروژۀ پایانی کارگاه من و موزه، گروه سنی نوجوان با تسهیلگری نازیلا پاکیاری و مریم روشن‌فکر

نشست بررسی و نمایش پروژه‌ی پایانی کارگاه من و موزه در نگاهی به تاریخ معاصر ایران، گروه سنی نوجوانان روز جمعه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۲ در #مدرسه_هنر_بهار_ایده طی یک دورهمی صمیمانه با حضور هنرجویان، والدین گرامی و اساتید و مهمانان هنرمند برگزار شد.
این کارگاه پژوهشی_عملی در تابستان ۱۴۰۱ همراه با تورهای موزه‌گردی با محوریت تاریخ و هنر معاصر ایران آغاز شد و در ادامه با پروژه‌های خلاقیت تصویری و سفرنامه‌نویسی گروهی ادامه‌یافت.

در این نشست خانم نازیلا  پاکیاری مدیر موسسه و مدیر هنری این کارگاه، با توصیف رویکردهای کلی آموزشی در بهار ایده به تشریح دلایل اهمیت آموزش در بستر موزه‌ها پرداختند.

خانم مریم روشن‌‌فکر تسهیلگر این پروژه روند شکل گیری آن را برای حاضرین توضیح دادند؛ هنرجویان در این کارگاه پس از مطالعه تاریخ هنر معاصر ایران و بررسی تطبیقی هنر معاصر ایران با شرایط اجتماعی دوران های مورد مطالعه، به بازدید از موزه‌های مرتبط با موضوع پرداخته و در دو بخش تجربیات عملی خود را در کنار مطالعات نظری انجام داده و در نهایت در قالب یک کتاب سفرنامه‌ی گروهی ارائه دادند.

موزه‌های باغ نگارستان، موزه جهان‌نما، موزه نقاشی پشت شیشه و مجموعه شخصی آقای ایرج تیموری از آثار حسنعلی‌خان وزیری بخشی از مکان های مورد بازدید این کارگاه بوده است.
حاصل این تلاش جذاب گروهی هنرجویان دیبا امیرخسروی، تینا عباس‌زاده، پالیز رادفر و پارسا خدابنده‌ای؛
یک کتاب دست‌ساز برای ثبت سفرنامه‌ی گروهی‌شان از این سفرهای جذاب و خاطره‌انگیز در دل تاریخ معاصر ایران شد که در نشستی صمیمانه رونمایی شده و مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

هنرمندان کارشناس حاضر در این نشست: خانم فتانه پیریخواه، مدرس هنر کودک و نوجوان و نقاش ؛ خانم دنیا حافظی، کارشناس ادبیات نمایشی و عضو جامعه صلیب سرخ جهانی؛ خانم هدی عظیمی، تصویرگر و موسس آموزشگاه هنر زیما، آقای حمید باشه‌آهنگر، مستندساز و سینماگر و خانم سها درخش، نقاش
در این نشست هنرجویان حاضر در پروژه دربارۀ تجربیات خود و تغییر و تحولی که در طی این پروژه در نگاه آن‌ها نسبت به تاریخ معاصر ایران و جایگاه فعلی خود ،در ذهن‌شان شکل گرفته صحبت کردند و به پرسش‌های حاضرین در جلسه پاسخ دادند.
این کارگاه و نشست پایانی این پروژه، مقدمه‌ای بود بر رونمایی از کتاب‌های درسی سفرنامۀ من؛ کتاب کار موزه گردی  که به طور اختصاصی برای هنرجویان بهار ایده طراحی و تألیف شده و به‌زودی معرفی و رونمایی خواهد شد.

هنرجویان حاضر در این پروژه در پایان نشست گواهینامه پایان دوره و هدایایی به رسم یادگار از طرف آموزشگاه و مدیر و تسهیلگر دوره دریافت کردند.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

درباره‌ی ما
بهار ایده

اولین مرکزی که با تلفیق هنرهای دیداری شنیداری نمایشی و آشنایی با دانش و علوم جدید کودک را در امر پرورش استعدادهای یاری می‌دهد که هر کدام از این موارد خود دنیای جادویی برای بیان احساس و تفکر کودک.

لینک‌های سریع