رویدادپروژه هاآهنگ بدنت را بشناس!

۱۴۰۲-۰۶-۲۳ ۱۳:۰۶0
https://baharidea.com/wp-content/uploads/2023/09/IMG-20230917-WA0021-e1695550639933.jpg

در کارگاه آهنگ بدن، هنرجویان پس از سفرهای تصویری و خیال ورزی هایی که در کارگاه های پیشین به جهان شاعران دیگر داشتند، این بار به سراغ خود آمدند.

در روز آخر از کارگاه های پروژه ی  هفت اثر_هفت هنرمند که در تاریخ ۲۲شهریور ۱۴۰۲ برگزار شد،  دو کارگاه «آهنگ بدن» و «من و خیال» از پی هم و در تکمیل یکدیگر در آموزشگاه هنر بهار ایده برگزار شدند.هنرجویان به کشف و بیان «خود» پرداختند.

در کارگاه آهنگ بدن که با مربیگری خانم بهارفهرستی و آقای شهروز پاکیاری و همراهی خانم نگین الله قلی برگزار شد، هنرجویان به شناخت و درک اهمیت فضا و فرم و حرکت رسیدند و آموختند که چگونه در حرکت ثبات داشته باشند. برای دریافت این تجربه از درهای پلاستیکی کوچکی که باید در هنگام حرکت بدن، به طور ثابت در بخشی انتخابی از اعضای بدن خود نگه می‌داشتند، استفاده کردند.
همچنین ارتباط دوسویه با طبیعت را درک کردند و چگونگی تبدیل این اتصال به فرم و حرکت را تمرین کردند و توانستند بیان احساسات خود را به چیزی بیش از واژه‌ها تعمیم دهند.
بیان هیجانات بداهه‌ی همسو با اصوات موسیقی، به بهبود سلامت و رفع تنش‌های روحی و جسمی، درک ریتم و بدن و کنترل واکنش‌های ناخودآگاه هیجانی افراد و بهبود تعاملات اجتماعی آنها منجر می‌شود.

هنرآموزان پس از تخلیه‌ی عواطف و انرژی خود، داستان اسطوره‌‌ای هندی به نام کریشنا و کامسا را شنیدند و بعد از آن یکی‌ از شخصیت‌های این داستان را در ذهن خود انتخاب کردند.
آقای پاکیاری با برسی حرکات بداهه‌ی هنرجویان قطعه‌‌ای آهنگ که توصیف حالات آنها بود را طراحی و نواختند و هنرآموزان شخصیت انتخابی ذهنشان را با طراحی فرم‌های بدنی، روی نت‌های آن موسیقی به حرکت در آوردند.
ارائه و اجرای نهایی کارگاه ششم در زمان برگزاری نمایشگاه آثار هنرجویان به صورت چیدمان و طراحی فرم خواهد بود.

اسامی هنرجویان: تینا عباس زاده، دیبا امیرخسروی، آراد اسلامی، تارا دیبا، دیبا سپهری، پارسا پرهیزکار، ، رکسانا سهرابی‌منش، سپهر کمالی، فرگل ملایی، فرن ملایی و کیمیا فارغ‌بال

تیم اجرایی  و روابط عمومی پروژه: بهار فهرستی، نگین الله‌قلی‌ئی، مونا شهریاری

عکاس: رامبد رستگار

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

درباره‌ی ما
بهار ایده

اولین مرکزی که با تلفیق هنرهای دیداری شنیداری نمایشی و آشنایی با دانش و علوم جدید کودک را در امر پرورش استعدادهای یاری می‌دهد که هر کدام از این موارد خود دنیای جادویی برای بیان احساس و تفکر کودک.

لینک‌های سریع