رویدادپروژه هاکارگاه طراحی ذهنی با کمال طباطبایی در پروژۀ «هفت‌اثر، هفت‌هنرمند» برگزار شد.

۱۴۰۲-۰۵-۱۶ ۱۵:۰۵0
https://baharidea.com/wp-content/uploads/2023/08/کارگاه-دوم-هفت-اثر-1-e1691312745114.jpg

کارگاه دوم از پروژۀ هفت اثر با حضور گرم و صمیمی استاد کمال طباطبایی در آموزشگاه هنر «بهار ایده» برگزار شد .

روز چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲، هنرجویان منتخب پروژۀ هفت اثر هفت هنرمند، در کارگاه دوم  تجربۀ دیگری از شور و هیجان خلق هنری را در کنار هنرمند نقاش و تصویرگر خلاق و دوست‌داشتنی، آقای کمال طباطبایی تجربه کردند.کمال طباطبایی-کارگاه هفت اثر هفت هنرمند

کارگاه دوم با موضوع دوستی در شعر شاعران معاصر و کلاسیک ایران برگزار شد. هنرجویان با یک بغل پر از شعرهایی که دربارۀ دوستی جستجو کرده بودند و عکس های شاعران و هنرمندان  و عکسهای خودشان  و ذهنی پر از پرسش که قرار است با آنها چه کنند، به کارگاه  دوم آمدند.

در ابتدا هنر جویان شعر های مورد علاقه خود را در رابطه با دوستی خواندند و در ادامه به تماشای  تصویرگری های معماگونه و خیال‌انگیز  استاد با محوریت « دوست » نشستند.
سپس با راهنمایی های آقای طباطبایی هنر جویان با برش عکس‌ها و ترکیب کردن بخش های گوناگون با تکنیک فتومونتاژ یا فتوکلاژ آشنا شدند و به تصاویر جدید و به دور از انتظاری دست یافتند.

کارگاه طراحی ذهنی- هفت اثر هفت

با توجه به موضوع “دوستی” ایدۀ ساخت فتوکلاژهای متنوع از تلفیق عکس های شعرای ایرانی و عکس های خودشان و با توجه به فرم و شکل اعضای بدن در عکس های مختلف و برش و چسباندن آنها در کنار هم، طرحی جدید و خلاقانه را به اجرا در آوردند و آموختند که چگونه می‌شود از این فتوکلاژها، طراحی‌ِ‌های جذابی انجام داد و کاراکترهای ذهنی و جالبی خلق کرد.آقای طباطبایی دربارۀ این شیوۀ خلق اثر به هنرجویان توضیح دادند که چگونه با « دخل و تصرف» در عکس ها می‌توان به تصاویری خلاقانه دست یافت که نمایانگر روایتی جالب برخواسته از ذهن های خلاق‌شان است و تماشاگران با نظارۀ آن‌ها می‌توانند به فضاهایی نو سفر کنند و از چارچوب همیشگی ذهن شان خارج شوند و پا به دنیای شاعرانگی و خیال بگذارند.

 

کمال طباطبایی تصویرگر- کارگاه هفت اثر هفت هنرمند

هنرجویان که در کارگاه اول با فضای پروژه و با یکدیگر آشنا شده بودند، در این کارگاه که با موضوع دوست و اهمیت دوستی برگزار شد، در پی گفتگو و شعرخوانی

توانستند با دوستان خود نیز ارتباط بیشتری برقرار کنند و با همکاری و تعامل، طرح های جذاب و متنوعی را به اجرا درآورند و در فضای  شاد و جذابی که با حضور نازیلا پاکیاری مدیر پروژه و کمال طباطبایی، مدرس کارگاه دوم شکل گرفته بود، ساعات لذت بخشی را گذراندند.

 

 پروژۀ هنری هفت اثر، هفت هنرمند  که با مدیریت هنری و کیوریتوری نازیلا پاکیاری در تابستان ۱۴۰۲ در مدرسه هنر بهار ایده در حال برگزاری است. هنرجویان کودک و نوجوان حاضر در این پروژه، طی فراخوان اولیه از میان داوطلبان انتخاب شده و در هفت کارگاه بخش اصلی و تعدادی کارگاه تکمیلی در بخش جنبی با حضور هنرمندان و مدرسین متعدد شرکت می کنند. هنرجو با  شرکت در این کارگاه ها با هنرمندان حرفه‌ای در رشته‌های هنری گوناگون و تکنیک های خلاق تولید اثر هنری، تقویت قوۀ خیال و شاعرانگی آشنا می شوند و تجربیات گرانبهایی کسب می‌کنند. هنرجویان جدا از آشنایی با هر هنرمند، سبک کاری و نقطه نظر او ، با شاعران پارسی گو و اشعار زیبای پارسی نیز آشنا شده و قدمی در جهت درک بهتر هویت ایرانی خود برمی‌دارند.

اسامی هنرجویان: تینا عباس زاده، دیبا امیرخسروی، آراد اسلامی، تارا دیبا، دیبا سپهری، پارسا پرهیزکار، هانا چیت‌ساز، رکسانا سهرابی‌منش، سپهر کمالی، فرگل ملایی، فرن ملایی ،سحر شناور و کیمیا فارغ‌بال

تیم اجرایی  و روابط عمومی پروژه: بهار فهرستی، نگین الله‌قلی

عکاس: رامبد رستگار

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

درباره‌ی ما
بهار ایده

اولین مرکزی که با تلفیق هنرهای دیداری شنیداری نمایشی و آشنایی با دانش و علوم جدید کودک را در امر پرورش استعدادهای یاری می‌دهد که هر کدام از این موارد خود دنیای جادویی برای بیان احساس و تفکر کودک.

لینک‌های سریع