رویدادپروژه ها«باز باران با ترانه» به پروژه هفت اثر هفت هنرمند آمد

۱۴۰۲-۰۵-۲۲ ۱۳:۰۵0
https://baharidea.com/wp-content/uploads/2023/08/IMG-20230811-WA0017-1.jpg

کارگاه تصویرگری شعر در پروژۀ هفت اثر، هفت هنرمند در مدرسۀ هنر بهار ایده برگزار شد

کارگاه سوم از پروژه‌ی هفت اثر، هفت هنرمند، چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۲، با حضور خانم مهشید آسوده‌ خواه هنرمند تصویرگر و نقاش مدرس کارگاه برگزار شد..

در این جلسه از کارگاه هنرجویان به تصویرسازی شعر«باران»، شعر زیبا و ماندگار « گلچین گیلانی» پرداختند که با عنوان «باز باران با ترانه…» برای نسل‌هاست که در خاطره ها مانده است.

هفت اثر هفت هنرمند؛ مهشید آسوده خواه

فضای لطیف و پر از تصویر شعر به قدری قابلیت شاعرانگی و خیال‌ورزی را در گسترۀ ذهن مخاطب، تقویت می کند که یکی از بهترین گزینه ها برای ایجاد ارتباط همزمان ذهن هنرجویان میان شعر و نقاشی بود.

در ابتدای کارگاه هنرجویان با خواندن شعر با احساسات و عواطف خود در رابطه با این شعر آشنا شدند و سپس، هر هنرجو متناسب با سن و حوال و هوای خودش به تصویرسازیِ آنچه از این شعر برداشت کرده بودند مشغول شدند.

در بخش تکنیکی این کارگاه، با تجربۀ نقاشی روی بوم با رنگ اکرولیک و چگونگی تشخیص انواع رنگ ها آشنا شدند. در نهایت طرح های خلاقانۀ خود را با هدایت خانم آسوده‌خواه و خانم پاکیاری روی بوم آوردند.

 

برای این بخش از پروژه، از تکنیک ابر و رنگ‌های اکرولیک و شابلون های دست‌ساز از جنس تلق استفاده شد.

برای درک بهتر فضای شعر، هنرجویان در فضای حیاط آموزشگاه بهار ایده و در میان گلها و درختان، به جست و خیز و مشاهدۀ طبیعت پرداخته  و تلاش کردند ذهن خود را به دنیای خیال انگیز شعر و جنگل های بارانی گیلان پرواز دهند.

تجربۀ نقاشی روی بوم و آشنایی با تکنیک ها و ابزارهای حرفه‌ای علاوه بر اهدافی در بالا ذکر شد، ترس و احتیاط هنرجویان برای خلق اثر هنری را نیز از بین می برد و باعث می‌شود با دست باز و اعتماد به نفس بالاتر، درونیات و احساسات خود را در بستر هنر ارائه و مشاهده کنند.

کیمیا فارغ بال

 

این کارگاه هنری، از مجموعۀ پروژه هنری هفت اثر، هفت هنرمند است  در مدرسه‌ی هنر بهار ایده در تابستان ۱۴۰۲ برگزار شده و با استقبال خوبی از سوی کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده همراه بود.

هنرجویان کودک و نوجوان حاضر در این پروژه، طی فراخوان اولیه از میان داوطلبان انتخاب شده و در هفت کارگاه بخش اصلی و تعدادی کارگاه تکمیلی در بخش جنبی با حضور هنرمندان و مدرسین متعدد شرکت می کنند. هنرجو با  شرکت در این کارگاه ها با هنرمندان حرفه‌ای در رشته‌های هنری گوناگون و تکنیک های خلاق تولید اثر هنری، تقویت قوۀ خیال و شاعرانگی آشنا می شوند و تجربیات گرانبهایی کسب می‌کنند. هنرجویان جدا از آشنایی با هر هنرمند، سبک کاری و نقطه نظر او ، با شاعران پارسی گو و اشعار زیبای پارسی نیز آشنا شده و قدمی در جهت درک بهتر هویت ایرانی خود برمی‌دارند.

اسامی هنرجویان: تینا عباس زاده، دیبا امیرخسروی، آراد اسلامی، تارا دیبا، دیبا سپهری، پارسا پرهیزکار، هانا چیت‌ساز، رکسانا سهرابی‌منش، سپهر کمالی، فرگل ملایی، فرن ملایی ،سحر شناور و کیمیا فارغ‌بال

تیم اجرایی  و روابط عمومی پروژه: بهار فهرستی، نگین الله‌قلی

عکاس: رامبد رستگار

کارگاه‌ها در بخش اصلی و جنبی تا پایان تابستان ادامه دارد و در نهایت در پاییز امسال در نمایشگاهی به بازدید عموم خواهد رسید.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

درباره‌ی ما
بهار ایده

اولین مرکزی که با تلفیق هنرهای دیداری شنیداری نمایشی و آشنایی با دانش و علوم جدید کودک را در امر پرورش استعدادهای یاری می‌دهد که هر کدام از این موارد خود دنیای جادویی برای بیان احساس و تفکر کودک.

لینک‌های سریع