رویدادپروژه هاآثار هنرجویان «هفت اثر، هفت هنرمند» میزبان شعر فروغ فرخزاد

۱۴۰۲-۰۵-۲۹ ۱۶:۰۵0
https://baharidea.com/wp-content/uploads/2023/08/IMG_20230819_203843_218-e1692532407705.jpg

پروژۀ هنری هفت اثر، هفت هنرمند، کار خود را در آموزشگاه بهار ایده، با کارگاه تصویرگری با آبرنگ و پاستل با خانم محبوبه یزدانی ادامه داد.

در کارگاه چهارم از مجموعۀ «هفت اثر، هفت هنرمند» هنرجویان با همراهی خانم محبوبه یزدانی، هنرمند تصویرگر و نقاش به شعر فروغ سفر کردند.

هنرجویان شرکت کننده که در جلسات قبلی با جهان سبک شعر کلاسیک و به اصطلاح قافیه‌دار آشنا شده و به تصویرسازی پرداخته بودند، در این جلسه با خواندن شعر «علی کوچیکه» فروغ فرخزاد، با شعر معاصر و یکی از زنان تاثیر گزار در ادبیات معاصر ایران روبرو شدند. در این قطعه شعر هنرجویان با توصیف زیبا وشاعرانۀ دو بخش خیال و واقعیت در شعر فروغ مواجه شدند.نازیلا پاکیاری و محبوبه یزدانی، تسهیلگران این کارگاه با گفتگو دربارۀ واقعیت و رویا، ذهن هنرجویان را به بخش‌های مختلف شعر هدایت کردند.

محبوبه یزدانی

هر یک از هنرجویان به زعم و درک خود از واقعیت و خیال، به تصویرگری فضاسازی‌های شخصی خود پرداختند. برخی به ماهی خیال پیوستند  و بعضی دیگر واقعیت و حرفهای ننه قمر قصه را به اثر خود بردند

آثار این جلسه با تکنیک آبرنگ و پاستل خلق شد و در نهایت آثار خود را با دوربری در شکل و اضلاع دلخواه از زمینۀ مقوا جدا کردند و چیدمان فردی خود را ایجاد کردند.

پروژۀ هنری هفت اثر، هفت هنرمند  که با مدیریت هنری و کیوریتوری نازیلا پاکیاری در تابستان ۱۴۰۲ در مدرسه هنر بهار ایده در حال برگزاری است. هنرجویان کودک و نوجوان حاضر در این پروژه، طی فراخوان اولیه از میان داوطلبان انتخاب شده و در هفت کارگاه بخش اصلی و تعدادی کارگاه تکمیلی در بخش جنبی با حضور هنرمندان و مدرسین متعدد شرکت می کنند. هنرجو با  شرکت در این کارگاه ها با هنرمندان حرفه‌ای در رشته‌های هنری گوناگون و تکنیک های خلاق تولید اثر هنری، تقویت قوۀ خیال و شاعرانگی آشنا می شوند و تجربیات گرانبهایی کسب می‌کنند. هنرجویان جدا از آشنایی با هر هنرمند، سبک کاری و نقطه نظر او ، با شاعران پارسی گو و اشعار زیبای پارسی نیز آشنا شده و قدمی در جهت درک بهتر هویت ایرانی خود برمی‌دارند.

تصویرسازی شعر فروغ-پروژه هفت اثر هفت هنرمند- نگین الله‌قلی‌ئی

اسامی هنرجویان: تینا عباس زاده، دیبا امیرخسروی، آراد اسلامی، تارا دیبا، دیبا سپهری، پارسا پرهیزکار، هانا چیت‌ساز، رکسانا سهرابی‌منش، سپهر کمالی، فرگل ملایی، فرن ملایی ،سحر شناور و کیمیا فارغ‌بال

تیم اجرایی  و روابط عمومی پروژه: بهار فهرستی، نگین الله‌قلی‌ئی

عکاس: رامبد رستگار

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

درباره‌ی ما
بهار ایده

اولین مرکزی که با تلفیق هنرهای دیداری شنیداری نمایشی و آشنایی با دانش و علوم جدید کودک را در امر پرورش استعدادهای یاری می‌دهد که هر کدام از این موارد خود دنیای جادویی برای بیان احساس و تفکر کودک.

لینک‌های سریع