آثار هنرجویان «هفت اثر، هفت هنرمند» میزبان شعر فروغ فرخزاد

مرداد ۶, ۱۴۰۳0

پروژۀ هنری هفت اثر، هفت هنرمند، کار خود را در آموزشگاه بهار ایده، با کارگاه تصویرگری با آبرنگ و پاستل با خانم محبوبه یزدانی ادامه داد.

در کارگاه چهارم از مجموعۀ «هفت اثر، هفت هنرمند» هنرجویان با همراهی خانم محبوبه یزدانی، هنرمند تصویرگر و نقاش به شعر فروغ سفر کردند.

هنرجویان شرکت کننده که در جلسات قبلی با جهان سبک شعر کلاسیک و به اصطلاح قافیه‌دار آشنا شده و به تصویرسازی پرداخته بودند، در این جلسه با خواندن شعر «علی کوچیکه» فروغ فرخزاد، با شعر معاصر و یکی از زنان تاثیر گزار در ادبیات معاصر ایران روبرو شدند. در این قطعه شعر هنرجویان با توصیف زیبا وشاعرانۀ دو بخش خیال و واقعیت در شعر فروغ مواجه شدند.نازیلا پاکیاری و محبوبه یزدانی، تسهیلگران این کارگاه با گفتگو دربارۀ واقعیت و رویا، ذهن هنرجویان را به بخش‌های مختلف شعر هدایت کردند.

محبوبه یزدانی

هر یک از هنرجویان به زعم و درک خود از واقعیت و خیال، به تصویرگری فضاسازی‌های شخصی خود پرداختند. برخی به ماهی خیال پیوستند  و بعضی دیگر واقعیت و حرفهای ننه قمر قصه را به اثر خود بردند

آثار این جلسه با تکنیک آبرنگ و پاستل خلق شد و در نهایت آثار خود را با دوربری در شکل و اضلاع دلخواه از زمینۀ مقوا جدا کردند و چیدمان فردی خود را ایجاد کردند.

پروژۀ هنری هفت اثر، هفت هنرمند  که با مدیریت هنری و کیوریتوری نازیلا پاکیاری در تابستان ۱۴۰۲ در مدرسه هنر بهار ایده در حال برگزاری است. هنرجویان کودک و نوجوان حاضر در این پروژه، طی فراخوان اولیه از میان داوطلبان انتخاب شده و در هفت کارگاه بخش اصلی و تعدادی کارگاه تکمیلی در بخش جنبی با حضور هنرمندان و مدرسین متعدد شرکت می کنند. هنرجو با  شرکت در این کارگاه ها با هنرمندان حرفه‌ای در رشته‌های هنری گوناگون و تکنیک های خلاق تولید اثر هنری، تقویت قوۀ خیال و شاعرانگی آشنا می شوند و تجربیات گرانبهایی کسب می‌کنند. هنرجویان جدا از آشنایی با هر هنرمند، سبک کاری و نقطه نظر او ، با شاعران پارسی گو و اشعار زیبای پارسی نیز آشنا شده و قدمی در جهت درک بهتر هویت ایرانی خود برمی‌دارند.

تصویرسازی شعر فروغ-پروژه هفت اثر هفت هنرمند- نگین الله‌قلی‌ئی

اسامی هنرجویان: تینا عباس زاده، دیبا امیرخسروی، آراد اسلامی، تارا دیبا، دیبا سپهری، پارسا پرهیزکار، هانا چیت‌ساز، رکسانا سهرابی‌منش، سپهر کمالی، فرگل ملایی، فرن ملایی ،سحر شناور و کیمیا فارغ‌بال

تیم اجرایی  و روابط عمومی پروژه: بهار فهرستی، نگین الله‌قلی‌ئی

عکاس: رامبد رستگار

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

درباره‌ی ما
بهار ایده

اولین مرکزی که با تلفیق هنرهای دیداری شنیداری نمایشی و آشنایی با دانش و علوم جدید کودک را در امر پرورش استعدادهای یاری می‌دهد که هر کدام از این موارد خود دنیای جادویی برای بیان احساس و تفکر کودک.