رویداد«من و موزه‌ها» نمایشی خلاق از هنرجویان بهار ایده در روزگار کرونا

۱۴۰۰-۱۰-۲۹ ۱۲:۱۰0
https://baharidea.com/wp-content/uploads/2022/01/IMG_20220119_114151_972.jpg

«به من موزه ای بده و من آنرا پر خواهم کرد» پابلو پیکاسو

در روزهای دو سال گذشته که به شیوع بیماری در تمام دنیا انجامید، مفاهیم همکاری، صلح و فرهنگ و هنر بیش از پیش ارزشهای خود را به انسان ها نمایان کرد. ما در آموزشگاه هنرهای تجسمی بهار ایده تلاش کردیم با فعالیت های آنلاین و حضوری متناسب، هنرجویان را در مسیر امید و ادامه ی زندگی پیش ببریم و متوقف نشویم.

در راستای سنت همیشگی نمایشگاه سالانه ی هنرجویان آموزشگاه بهار ایده از پروژه های عملی و نظری شان، از بهار ۱۳۹۹ تا تابستان ۱۴۰۰ هنرجویان به کار بر روی پروژه ی « دنیای شگفت‌انگیز من و موزه ها» پرداختند. موضوع موزه به فراخور شرایط روز دنیا و آشنایی با اهمیت وجود موزه ها انتخاب شد.

چرا موزه؟

«به من موزه ای بده و من آنرا پر خواهم کرد»

این جمله ی کوتاه از پابلو پیکاسو هنرمند مشهور نقاش است که معتقد است همه هنرمند به دنیا می آیند.

موزه ها ابزاری مهم برای تبادل و غنی سازی فرهنگ، ایجاد فضای درک متقابل، همکاری و صلح میان مردمان است. چراکه فرهنگ و تمدن هر قوم و ملیتی از طریق اشیا و آثار هنری دیده می‌شود. در شرایطی که جذابیت های بازدید از موزه ها پشت درهای بسته ی کرونا مانده بود، ما و هنرجویان شروع به بازدید های مجازی و آنلاین از موزه ها و گالری های ایران و جهان کردیم.هنرجویان با مطالعه ی آثار تاریخی و هنری ایران و جهان، آشنایی با هنرمندان و دوره های مختلف تاریخی و هنری، آثار خود را با ایده گرفتن از دیده ها و شنیده های خود خلق کردند.

نمایشگاه من و موزه به صورت مجازی در سایت و اینستاگرام بهار ایده در پاییز ۱۳۹۹ و به صورت حضوری با بازدید محدود در پاییز ۱۴۰۰ برگزار شد.

نمایشگاه در دو گروه کودکان و نوجوانان با مدیریت هنری نازیلا پاکیاری به طورمجزا برای بازدید عموم مهیا شد و هنرجویان، والدین و هنرمندان و مخاطبین متعدد از آثار دو نمایشگاه بازدید به عمل آوردند. از جذابیت های نمایشگاه امسال حضور فعال و مشارکت والدین در کار با آثار تعاملی موجود در نمایشگاه بود.


خانم ها و آقایان؛ شیدا عزیزی مدیرگالری شیدایی،  استفان فرنی فیلمساز از کشور فرانسه،  ستاره  پیرخدری کارشناس ادبیات نمایشی، مریم روشنفکر منتقد هنری و کیوریتور، امیرحسین علویجه نقاش، سعید شادروانان مهندس و کارشناسان هوافضا و علوم نوین ، لیلی شجاعی، مهری اخترزاده و بهمن ناصری و بهار فهرستی هنرهای نمایشی و طراحی فرم و حرکت، سروه بابلی، مریم شهریاری و بهنام ملکی، زهرا نادرلو استاد شطرنج  و …تعدادی از مهمانان عزیزی بودند که در خدمتشان بودیم

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

درباره‌ی ما
بهار ایده

اولین مرکزی که با تلفیق هنرهای دیداری شنیداری نمایشی و آشنایی با دانش و علوم جدید کودک را در امر پرورش استعدادهای یاری می‌دهد که هر کدام از این موارد خود دنیای جادویی برای بیان احساس و تفکر کودک.

لینک‌های سریع