بازدیدهای پروژه ایرویدادپروژه هاکارگاه موزهبازدید از گالری شیدایی، نقاشی‌های شکوفه کریمی

۱۴۰۰-۰۶-۰۷ ۱۴:۰۶0
https://baharidea.com/wp-content/uploads/2021/08/sheydaei-gallery.jpg

بازدید تعاملی هنرجویان کودک و نوجوان از نمایشگاه هنرمند نقاش « شکوفه کریمی» در گالری شیدایی-تابستان 1400

هنرجویان کودک و نوجوان در گروه های جداگانه در تابستان سال ۱۴۰۰ از نمایشگاه نقاشی های «شکوفه کریمی» در گالری شیدایی بازدید داشتند.

در بخش نظری، هنرجویان با فضای گالری و نمایشگاه، حرفه‌ ها و تخصص‌های هنرمند، گالری‌دار و کیوریتور(هنربان) ، شرایط قواعد بازدید از آثار هنری و مقوله فروش آثار آشنا شدند و گفتگو کردند.

در بخش پروژه عملی هنرجویان کودک در محیط گالری با الهام از آثار هنرمند، طراحی و نقاشی کردند. هنرجویان نوجوان نیز در قطعات کوتاه با راهنمایی مربی و مدیر هنری دوره با نقد نویسی درباره اثار هنری آشنا شدند و نظرات خود را درباره آثار نوشتند. هنرجویان به خوبی با احساسات تصویر شده در آثار چهره نگاری، ارتباط گرفته و در جهت گسترش هوش درون فردی، فعالیت جذابی شکل گرفت. زیرا کودک در سنین زیر هفت سال هنوز در مرحله یادگیری چگونگی مفاهیم انتزاعی است و این فضا که در مواجهۀ مستقیم با اثر هنری از طریق دیدن، شنیدن و حواس دیگر احساس جاری شده در اثر را درک می‌کند و راجع به آن مطلب خود را بیان می‌کند، به گسترش هوش هیجانی کمک شایانی می کند.

بیانگری تقاشی ها، توجه نقاش به جزییات، رنگین بودن آثار، چهره ها و تکنینک های متنوع استفاده شده، موارد شاخصی بود که مورد توجه هنرجویان قرار گرفت و بازتاب آن در نقاشی ها هم دیده میشود. در گفتگوهای شکل گرفته بین هنرجویان با برگزارکنندگان نمایشگاه، هنرجویان متوجه شدند که هنرمند در آثار خود به رویاها، خواب و خاطراتش توجه داشته است. اینکه جهان ناخودآگاه و احساسات هنرمند، به تصویر کشیده شده برای به خصوص هنرجویان نوجوان نکات جذابی داشت.

موزه‌ و نمایشگاه‌گردی از مجموعۀ پروژه های اصلی آموزش در آموزشگاه هنر بهار ایده است که زیر مجموعۀ دوره های «دنیای شگفت‌انگیز من و موزه‌ها» و «آشنایی با هنرمندان ایران و جهان» و آموزش در بستر موزه‌ها قرار می گیرد که توسط نازیلا پاکیاری مدرس و پژوهشگر آموزش هنر کودکان و نوجوانان طراحی و اجرا می شود.

آثار هنرجویان:

نمونه هایی از آثار هنرمند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

درباره‌ی ما
بهار ایده

اولین مرکزی که با تلفیق هنرهای دیداری شنیداری نمایشی و آشنایی با دانش و علوم جدید کودک را در امر پرورش استعدادهای یاری می‌دهد که هر کدام از این موارد خود دنیای جادویی برای بیان احساس و تفکر کودک.

لینک‌های سریع