کارگاه طراحی ذهنی با کمال طباطبایی در پروژۀ «هفت‌اثر، هفت‌هنرمند» برگزار شد.

شهریور ۱۸, ۱۴۰۳0

کارگاه دوم از پروژۀ هفت اثر با حضور گرم و صمیمی استاد کمال طباطبایی در آموزشگاه هنر «بهار ایده» برگزار شد .

روز چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲، هنرجویان منتخب پروژۀ هفت اثر هفت هنرمند، در کارگاه دوم  تجربۀ دیگری از شور و هیجان خلق هنری را در کنار هنرمند نقاش و تصویرگر خلاق و دوست‌داشتنی، آقای کمال طباطبایی تجربه کردند.کمال طباطبایی-کارگاه هفت اثر هفت هنرمند

کارگاه دوم با موضوع دوستی در شعر شاعران معاصر و کلاسیک ایران برگزار شد. هنرجویان با یک بغل پر از شعرهایی که دربارۀ دوستی جستجو کرده بودند و عکس های شاعران و هنرمندان  و عکسهای خودشان  و ذهنی پر از پرسش که قرار است با آنها چه کنند، به کارگاه  دوم آمدند.

در ابتدا هنر جویان شعر های مورد علاقه خود را در رابطه با دوستی خواندند و در ادامه به تماشای  تصویرگری های معماگونه و خیال‌انگیز  استاد با محوریت « دوست » نشستند.
سپس با راهنمایی های آقای طباطبایی هنر جویان با برش عکس‌ها و ترکیب کردن بخش های گوناگون با تکنیک فتومونتاژ یا فتوکلاژ آشنا شدند و به تصاویر جدید و به دور از انتظاری دست یافتند.

کارگاه طراحی ذهنی- هفت اثر هفت

با توجه به موضوع “دوستی” ایدۀ ساخت فتوکلاژهای متنوع از تلفیق عکس های شعرای ایرانی و عکس های خودشان و با توجه به فرم و شکل اعضای بدن در عکس های مختلف و برش و چسباندن آنها در کنار هم، طرحی جدید و خلاقانه را به اجرا در آوردند و آموختند که چگونه می‌شود از این فتوکلاژها، طراحی‌ِ‌های جذابی انجام داد و کاراکترهای ذهنی و جالبی خلق کرد.آقای طباطبایی دربارۀ این شیوۀ خلق اثر به هنرجویان توضیح دادند که چگونه با « دخل و تصرف» در عکس ها می‌توان به تصاویری خلاقانه دست یافت که نمایانگر روایتی جالب برخواسته از ذهن های خلاق‌شان است و تماشاگران با نظارۀ آن‌ها می‌توانند به فضاهایی نو سفر کنند و از چارچوب همیشگی ذهن شان خارج شوند و پا به دنیای شاعرانگی و خیال بگذارند.

 

کمال طباطبایی تصویرگر- کارگاه هفت اثر هفت هنرمند

هنرجویان که در کارگاه اول با فضای پروژه و با یکدیگر آشنا شده بودند، در این کارگاه که با موضوع دوست و اهمیت دوستی برگزار شد، در پی گفتگو و شعرخوانی

توانستند با دوستان خود نیز ارتباط بیشتری برقرار کنند و با همکاری و تعامل، طرح های جذاب و متنوعی را به اجرا درآورند و در فضای  شاد و جذابی که با حضور نازیلا پاکیاری مدیر پروژه و کمال طباطبایی، مدرس کارگاه دوم شکل گرفته بود، ساعات لذت بخشی را گذراندند.

 

 پروژۀ هنری هفت اثر، هفت هنرمند  که با مدیریت هنری و کیوریتوری نازیلا پاکیاری در تابستان ۱۴۰۲ در مدرسه هنر بهار ایده در حال برگزاری است. هنرجویان کودک و نوجوان حاضر در این پروژه، طی فراخوان اولیه از میان داوطلبان انتخاب شده و در هفت کارگاه بخش اصلی و تعدادی کارگاه تکمیلی در بخش جنبی با حضور هنرمندان و مدرسین متعدد شرکت می کنند. هنرجو با  شرکت در این کارگاه ها با هنرمندان حرفه‌ای در رشته‌های هنری گوناگون و تکنیک های خلاق تولید اثر هنری، تقویت قوۀ خیال و شاعرانگی آشنا می شوند و تجربیات گرانبهایی کسب می‌کنند. هنرجویان جدا از آشنایی با هر هنرمند، سبک کاری و نقطه نظر او ، با شاعران پارسی گو و اشعار زیبای پارسی نیز آشنا شده و قدمی در جهت درک بهتر هویت ایرانی خود برمی‌دارند.

اسامی هنرجویان: تینا عباس زاده، دیبا امیرخسروی، آراد اسلامی، تارا دیبا، دیبا سپهری، پارسا پرهیزکار، هانا چیت‌ساز، رکسانا سهرابی‌منش، سپهر کمالی، فرگل ملایی، فرن ملایی ،سحر شناور و کیمیا فارغ‌بال

تیم اجرایی  و روابط عمومی پروژه: بهار فهرستی، نگین الله‌قلی

عکاس: رامبد رستگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. کادر های ستاره دار ضروری هستند

درباره‌ی ما
بهار ایده

آموزشگاه هنری بهار ایده اولین مرکزی است که با تلفیق هنرهای دیداری، شنیداری، نمایشی و آشنایی با دانش و علوم جدید کودکان و نوجوانان را در امر پرورش استعدادهایشان یاری می‌دهد که هر کدام از این موارد خود دنیایی جادویی برای بیان احساس و تفکر آنها است.