رویدادنمایشگاهدر «دایرۀ نگاه» هنرجویان چه گذشت؟

۱۴۰۲-۰۴-۰۵ ۱۹:۰۴0
https://baharidea.com/wp-content/uploads/2023/06/poster-dayere-negah.jpg

نمایشگاه پایان ترم بهار 1402 هنرجویان آموزشگاه هنر بهار ایده در میان استقبال گرم بازدیدکنندگان و هنرجویان یکشنبه 28 خرداد گشایش یافت.


در روزهای ۲۸ خرداد تا ۵ تیر ۱۴۰۲، سالن نمایشگاه  بهار ایده،  میزبان آثار ترم بهاره‌ی مدرسه‌ی هنری بهار ایده به مدیریت خانم نازیلا پاکیاری بود. این نمایشگاه شامل بیش از ۸۰ اثر و پروژه‌های هنری کودکان و نوجوانان از سنین ۴ تا ۱۳ سال بود.

 هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه و به طور کلی رویدادهای پایانی ارائۀ هنرجویان در هر فصل،  ترویج هنر و خلاقیت و خودشناسی در بین کودکان، آشنایی عموم و والدین با نوع نگاه کودکان و میزان بازدهی و پیشرفت آن‌ها در بیان احساسات است.

در این نمایشگاه والدین و هنردوستان با آثار هنری کودکان و دستورالعمل های هنری دنیای آنها آشنا شدند و با کودکان شرکت کننده در نمایشگاه گفتگو کردند.

شرح آثار این نمایشگاه شامل مطالعه‌ی آثار هنرجویانی‌ بود که در پی کشف خود و علایقشان ،خالق بودند.

در بیانیۀ نمایشگاه «دایرۀ نگاه» چنین آمده است:

” اینک کودکان، دنیا را از پشت مردمک چشمانشان به ما نشان می‌د‌هند.

این نگاه کودکان است که با یکدیگر تفاوت دارند و نوع نگاه آنها به موضوعات بسیار ساده و کنجکاوانه است.

 

ثمرۀ این نگاه های سو گرفته به سمت دنیای هنر و تلفیق آن ها با خلاقیت، آثار خالصانه و قابل تاملی‌است که با بررسی آنها می‌توان به وضعیت روانی و عمق احساس کودکان که به دلیل نداشتن دانش کافی برای بیان آنها ساکن می‌مانند دست یافت و به رشد و ارتقای آنها پرداخت.»

از بررسی شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ی انیمیشنی‌شان و بازگردانی آنها به شکلی که احساس تعلق و صمیمت بیشتری با آن داشته باشند، تا خودنگاره‌هایی که از پشت قاب چشمان خود صورتگری شده بودند و رنگ تازه‌ای به خودشناسی‌ بخشیده بودند و بافت گلیم‌ها و ساخت کیف‌های نمدی‌ای که مزرعه‌ی بزرگی را در دل خود حمل می‌کردند و سیرکی که در آن توازن را به رخمان می‌کشیدند و حتی نوع نگاهشان به فصل‌ بهار و طبیعت و گلدان‌ها… همه و همه می‌کوشیدند که خود و دنیای منعکس شدۀ درون چشمان کودکان را معنی کنند تا بتوانیم پایمان را داخل این دایره بگذاریم و تجربه‌ی جدیدی از راه رفتن روی مرز رویا و واقعیت را کشف کنیم.

این نمایشگاه با تلاش و همدلی اسامی زیر شکل گرفت:

مدیر هنری: نازیلا پاکیاری

امور اجرایی برگزاری نمایشگاه و طراح پوستر: نگین الله‌قلی

تسهیلگران: بهار فهرستی- شهروز پاکیاری- سعید شادروانان

عکاس گزارش تصویری: ریحانه

هنرجویان حاضر در نمایشگاه:

اسامی هنرجویان حاضر در نمایشگاه :

فرن و فرگل ملایی- آرتین و آرنیکا نعمت‌زاده- دیبا و تارا سپهری- سپهر کمالی- سپهر شادروانان- صدرا رسول‌زاده- رونیکا یارلو- آلا مقیسه- جانا فرقانی- شایان شیر‌اسماعیلی- آدرینا شهریاری‌فر- هانا و نیکان شهریاری‌فر- مرسانا رمضانی- السا و سحر شناور – شاینا قمصری- مهتا عابدی- آرش حبیبی- ماهور زنگنه- نهال محمدی- سارا بوستانی- ترمه مخاطبی- آلا نظری- پارسا پرهیزکار- نامی والی – نیلا سرکارات- آرمان دهقان‌نژاد

هیلدا ملک محمدی- امیرسام صادقی- دلسا راد- لیانایوسف نژاد- آراد اسلامی- هانا چیت ساز- بنیامین آذری- روشا امیری- ترمه زمانی- بنیتا بناییان- مهراز عتیق- آترینا محمدی

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

درباره‌ی ما
بهار ایده

اولین مرکزی که با تلفیق هنرهای دیداری شنیداری نمایشی و آشنایی با دانش و علوم جدید کودک را در امر پرورش استعدادهای یاری می‌دهد که هر کدام از این موارد خود دنیای جادویی برای بیان احساس و تفکر کودک.

لینک‌های سریع